De meest opvallende en relevante innovatie was zonder meer ‘Nature Safe’, een ecologisch en duurzaam tuinproductlijn van de Ierse (Galway, Connemara) producent Hygeia op basis van Atlantische, wilde zeewier. Een complete duurzame categorie van 11 producten – van gazononderhoud tot plantenvoeding – werd ondertussen beloftevol onthaald bij bijna alle tuincentra en DIY in Ierland en UK precies omwille van de bijdrage tot de resolute vermindering van de CO2-voetafdruk. Daarnaast viel ook het innovatief displayconcept van Irish Abrasives op. Een draaibare, op wielen draaiende doorslijpschijfdisplay die slechts 85 cm² winkelvloeroppervlakte in beslag neemt om 1.000 doorslijp- en slijpschijven op het vlak uit te stallen. Het toestel wordt gratis aan winkeluitbaters geleverd. De innovatie, van het eerste concept tot ontwerp en fabricage – ontworpen door de eigenaar zelf, Jim Cuddy, van opleiding architect en industrieel ingenieur, vereiste een proces van drie jaar en werd net voor de eerste lockdown op de markt gebracht en voorkomt het nefaste effect van ’tranende’ hars (tear dropping) met ophangsystemen.