Skip to main content

Transformatie tot Benelux-speler dankzij dubbele overname.

Terwijl de meeste actoren zich inspanden om het afgelopen werkjaar succesvol af te ronden, wist All Fields velen te verrassen met de aankondiging niet van één, maar zelfs van twee overnames over de Moerdijk: Shop Support en Groen Field Marketing, beide gevestigd in het prachtige Friesland. Deze strategische en weloverwogen keuze vergde aanzienlijke voorbereiding, zoals bevestigd werd door het herschikte managementteam.

“Het was een intensieve inspanning: de zoektocht en onderhandelingen waren geen eenvoudige klus. De strategische focus op Nederland is een logische evolutie in het partnerschap dat All Fields al meer dan tien jaar heeft opgebouwd, met zowel leveranciers die in België als Nederland actief zijn, als met bepaalde retailers die grensoverschrijdend opereren,” benadrukken de managing partners. Op deze manier transformeert All Fields tot een ware Benelux-speler.

All Fields, een krachtig en hecht team dat altijd klaarstaat om hulp te bieden – zowel op kantoor, in het magazijn, in de winkels als bij de eindgebruiker thuis

Klein maar dapper

De transformatie die All Fields heeft ondergaan, is behoorlijk opmerkelijk voor een jong bedrijf. Wat is de magische formule die het succesverhaal mogelijk maakte?

“All Fields onderscheidt zich sinds de oprichting door de diepgewortelde wil om een voortreffelijke partner te zijn voor alle belanghebbenden in DIY. Deze vastberadenheid heeft zich de afgelopen tien jaar vertaald in expertise in DIY, Pro & Garden, wat resulteert in operationele uitmuntendheid. We streven naar ‘best of class’ in alle aspecten van onze organisatie, waaronder people management, logistiek, winkeluitvoering en rapportage. Onze passie ligt in klantgericht denken en handelen, voortdurend inspelen op de verwachtingen van alle betrokkenen,” benadrukt Gert Hellemans, managing partner.

All Fields België in Rumst heeft onlangs zijn oppervlakte verdubbeld naar 5.000 m² om klanten te kunnen ondersteunen op het gebied van opslag & logistiek

Er samen alles aan doen om de allerbesten te zijn

Hoe past All Fields zich concreet aan om te voldoen aan de specifieke verwachtingen van doe-het-zelfretailers?

“Dit vormt een essentieel aspect waarmee we ons consistent hebben weten te onderscheiden in een zeer competitieve markt. Het bewuste traject richting ‘operationele uitmuntendheid’ en doordachte samenwerking vereist een unieke relatie met retailers, zelfstandige ondernemers en leveranciers. In dit specifieke gebied hebben we een indrukwekkend parcours afgelegd door voortdurend te investeren in frequente communicatie met alle besluitvormers. Hierdoor hebben we hun diverse verwachtingen nauwkeurig kunnen inschatten en hierop kunnen inspelen, zowel in het verleden als vandaag.”

High tech en high soft

Hoe is het vakgebied Fieldmarketing ondertussen geëvolueerd?

“Onze sector ondergaat momenteel een ingrijpende verandering van een productgericht naar een servicegericht bedrijfsmodel, met een focus op ‘Do-It-Together’. Klanten tonen een groeiende bereidheid om extra te betalen voor thuisinstallatie van diverse producten, wat resulteerde in een omzetstijging van meer dan 20% in de afgelopen twee jaar. We bereiden ons nu voor op de volgende revolutie in ons vakgebied door te investeren in IT, geautomatiseerde rapportagesystemen en efficiënte route-optimalisatie, met als doel onze klantenservice te verbeteren en onze ecologische voetafdruk te minimaliseren.”

All Fields in Leeuwarden (Nederland) wordt nu volledig omgevormd tot All Fields. Op deze manier wordt All Fields een echte Benelux-speler

The best is yet to come

Wat zijn de toekomstplannen en ambities van All Fields?

“De dynamische DIY-sector is niet alleen actief in België, maar ook daarbuiten. Onze ambitie is nu om het succes in Nederland te vergroten. Giovanni Van Bael is al enkele weken actief in Leeuwarden, samen met de Nederlandse aandeelhouders Auke en Marieke, om de teams te begeleiden. Daarnaast zijn we al bezig met een volgende uitdaging. U kunt ons ongetwijfeld tijdens het najaar van 2024 contacteren voor het volgende deel van ons verhaal.”

The surest way to make your dreams come true is to live them!